Kruche ciasto - przepis podstawowy (moja wersja)


Składniki
3 żółtka
Szczypta soli
Kostka masła
1 cukier waniliowy
4 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru pudru
3 duże łyżki śmietany 18% lub 12 %

Przygotowanie
Mąkę wsypujemy na stolnicę, następnie dodajemy resztę składników oraz pokrojone w kostki masło. Całość szybko i dokładnie zagniatamy. Wyrobione ciasto owijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki. Takie ciasto możemy sobie dzień wcześniej przygotować i nic mu się nie stanie lub ewentualnie zamrozić.

Pamiętajmy, że ciasto kruche lubi zimne produkty, a zwłaszcza masło. Najlepiej je schować od razu do lodówki po zakupie na 2 godzinki, aby stwardniało.


Jakiś czas temu otrzymałam do przetestowania siekacz do ciasta. Powiem wam, że pierwszy raz się z nim spotkałam i byłam ciekawa co jest on wart, bo tani nie jest. Jestem jednak pod wielkim wrażeniem jak szybko można przygotować dzięki niemu ciasto. Nie muszę się męczyć zwykłym nożem, aby wymieszać wstępnie składniki, ponieważ wystarczy mi taki mały cudak. Ten gadżet kosztuje ok 54 zł, a kupić go możemy w tym sklepie internetowym. Jednym słowem polecam zakup takiego siekacza bo jest on w stanie ułatwić nam przygotowanie ciast :)
http://qdecor.pl/
Siekacz do ciast zawiera sześć solidnych ostrzy i duży uchwyt dla uzyskania najwyższej wydajności podczas mieszania masła z suchymi składnikami.
 - Można myć w zmywarce.
- Rozszerzone ostrza pokrywają większą powierzchnię i zwiększają wydajność siekania.
- Profesjonalna, wytrzymała, gruba konstrukcja ze stali nierdzewnej zapewnia trwałość i siłę nacisku.
- Łatwy do czyszczenia, ponieważ składniki nie pozostają między ostrzami.
- Ergonomiczna powiększona, antypoślizgowa rączka z tworzywa termoplastycznego zapewnia stabilny chwyt i precyzję.

9 komentarzy:

  1. Super przepis na ciacho, które można wykorzystać na wiele sposobów :-) a siekacz rewelacyjny, z chęcią bym taki nabyła :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam robota, który wyrabia za mnie wszystkie ciasta :d
    siekacz fajny, ale i tak nie zastąpiłabym nim robota :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie masz rację.
      Też mam robota, ale nie zawsze chce mi się go wyjmować, rozkładać i myć poszczególne części :)

      Usuń
  3. Siekacz pierwsza klasa :) muszę koniecznie taki zakupić !

    www.filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. już spisałam sobie Twój przepis, a siekacz - świetny, ułatwiający życie gadżet :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o, nawet nie wiedziałam, że są takie gadżety!

    zapraszam na mojego bloga: http://ogryzekgotuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mi apetytu narobiłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem początkująca. Ile czasu piec? wkładać na rozgrzany piekarnik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, to zależy co pieczesz. Samo kruche ciasto ok 15-20 minut w 180 st C w rozgrzanym piekarniku.

      Usuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka