Babeczki szarlotkowe



 

Dzisiaj przedstawiam wam przepis na wspaniałe babeczki szarlotkowe, czyli z nadzieniem jak na szarlotkę. Którejś nocy nie mogłam zasnąć i rozmyślając w padłam na pomysł, że zrobię takie oto babeczki. Nie spodziewałam się tak wspaniałego efektu. Są bardzo kruche i niezwykle smaczne. Do tego przepisu wypróbowałam korę cynamonu firmy Skworcu. Starłam ją na tarce na najdrobniejszych oczkach. Moja ocena tejże kory cynamonowej w skali od 1 do 6 wynosi 5. 

 Składniki na ciasto kruche:
  • 2 żółtka 
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka startej skórki z pomarańczy
  • 180 g masła lub margaryny do pieczenia    
  •  

Składniki na nadzienie:
  • 0,5 kg jabłek
  • cynamon ja użyłam tego co jest na fotce
  • łyżeczka cukru
  • sok z cytryny

 Przygotowanie farszu:

Obieramy jabłka ze skórki, kroimy na ćwiartki i wydrążamy gniazda nasienne. Następnie kroimy w cienkie plasterki i wrzucamy do garnka. Korę cynamonu ścieramy na najdrobniejszych  oczkach na tarce i dodajemy do jabłek. Następnie skrapiamy odrobiną soku z cytryny. Całość mieszamy i podsmażamy ok 10 minut. Na koniec dodajemy cukier i ponownie mieszamy.


Przygotowanie ciasta:

Wszystkie składniki połączyć i wyrobić ciasto. Następnie włożyć je do lodówki na godzinę (lub na 20 min do zamrażalnika)

Foremki do babeczek smarujemy masłem, następnie rozwałkowujemy cienko ciasto. Wykrawamy krążki  i wykładamy nimi foremki. Do środka wkładamy po ok łyżce nadzienia. Drugą foremką wykrawamy krążki i układamy je na napełnionych babeczkach i dobrze dociskamy brzegi. Pieczemy w 180 st C, ok 25 minut. Po wystudzeniu można posypać je cukrem pudrem.

16 komentarzy:

  1. fajne babeczki:) szarlotka w każdej formie jest bardzo smaczna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o nie! co za pyszności:) a ja do takich babeczek się zbieram już sto lat, podobnie jak do podobnych budyniowych:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich to jeszzce nie jadłam, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo apetyczne, pewno można nadziać je też budyniem?

    OdpowiedzUsuń
  5. małe, słodkie śliczności;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale miałas pomysł z tymi babeczkami..a ja się w muffinach męczyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł :) ja ostatnio piekłam muffiny, również inwencja twórcza :D i również wpadłam na nie przed snem! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają tak przepysznie te babeczki mniam zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ wspaniale wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam wypieki z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka