Makaron z tuńczykiem i pomidorkami koktajlowymi w sosie śmietanowo serowym


Lubicie tuńczyka w sosie własnym? Jeśli tak, to mam dla was ciekawą propozycję na szybki obiad. Makaron z tuńczykiem z dodatkiem pomidorków koktajlowych w aksamitnym sosie śmietanowo serowym.  Taki zestaw dość często serwuję swoim domownikom z tego względu, że jest to danie naprawdę ekspresowe w przygotowaniu i pyszne. Jeśli lubicie tuńczyka, to z pewnością podbije ono wasze kubki smakowe.



Składniki / na 6 porcji /
100 ml mleka
200 ml śmietany 30%
Pomidorki koktajlowe
3 sery topione naturalne
Sól, pieprz do smaku
1/3 łyżeczki suszonego czosnku
2 puszki tuńczyka w sosie własnym
Dowolny makaron ( u mnie były gniazda )

Jak zrobić sos?
Na patelnię wkładamy serki topione i zalewamy mlekiem. Na małym ogniu podgrzewamy je, aby się roztopiły. Roztrzepujemy je trzepaczką, aby nie było grudek. Do roztopionych serów dodajemy śmietanę, tuńczyka i przyprawy. Całość zagotowujemy i na koniec dodajemy pomidorki koktajlowe. Dokładnie mieszamy sos i gotowe :) Prawda, że mega proste?

Ja na patelnię wrzucam makaron i dokładnie mieszam wszystko, aby sos oblepił makaron i dopiero wtedy wykładam na talerz. Można też nałożyć makaron na talerz i sobie polać sosem, ale ja wolę ten pierwszy sposób. Lepiej mi tak smakuje, ale wybór należy tylko do was jak go podacie.

Ciekawa jestem czy spotkaliście się kiedyś z taką potrawą?


Pozdrawiam i smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka