Kotlety mielone z sosem hamburgerowym



Składniki:
1 jajko
2 łyżki bułki tartej
Sól i pieprz do smaku
Pół łyżeczki majeranku
Pół łyżeczki suszonego czosnku
2 łyżki oleju do smażenia na patelni grillowej
500g mięsa mielonego wieprzowo - wołowego
2 łyżki stołowe sosu hamburgerowego np. Folwark

Przygotowanie
Mięso przekładamy do większej miski i dodajemy jajko, bułkę, przyprawy i sos hamburgerowy. Całość dokładnie mieszamy dodając ok 2 łyżek letniej wody. Dodaję wodę ponieważ kotlety są wtedy bardziej soczyste, a nie suche w środku. Następnie formujemy kotlety w kształcie kulki i spłaszczamy je w dłoni. Smażymy na rozgrzanej patelni grillowej z każdej strony ok 5 minut. Takie kotlety możemy śmiało podać na obiad, ale również możemy z nich przyrządzić, pysznego, domowego burgera :)

http://folwark.com.pl/


12 komentarzy:

  1. Ależ pychota, aż mi zapachniało.... jutro robię kotleciki :))
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe jak smakuje taki sosik:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pominęłabym jednak ten sos. nie ufam takim specyfikom. wolę sama robić sosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bądź taka nieufna w stosunku do gotowego sosu.
      Daj mu szansę. Może on nie będzie z Twojej bajki, ale jeśli nie spróbujesz
      to się nie przekonasz. Ja akurat znam ten sos i stosuję go do wielu rodzajów kanapek
      na zimno i na ciepło, ale akurat do kotletów mielonych nie stosowałem, ale to może być ciekawe!

      Usuń
    2. Anonimie, to proszę podaj mi skład tego gotowego sosu (ja czytam etykiety). Większości tego typu gotowych sosów dość mocno jest wyczuwalna w smaku chemia. Zwyczajnie mi nie smakują stąd staram sie unikać takich gotowców. Nie mówię wszystkim nie (każdy moze nie miec czasami czasu), ale pojawiają się one u mnie sporadycznie. A poza tym nie widzę ich sensu w kotletach robionych samodzielnie, dla mnie jest zbędny.

      Pozdrawiam
      Anulla

      Usuń
    3. A ja myślę, że jest sens bo fajnie zmieniają smak :)
      I dodają charakteru. Dla mnie jakaś odmniana niż tylko zioła....
      Następnym razem jak chcecie to zrobię fotkę składów takich sosów.

      Usuń
    4. Rozumiem, nie neguję ich stosowania. Nie napisałam, że to co coś okropnego, tylko swoje subiektywne podejście w tym zakresie :)
      A myślę, że pomysł z przedstawianiem składów jest fajny. Daje ogląd na całość :)

      Pozdrawiam
      Anulla

      Usuń
  4. nie codziennie, ale jak raz za czas urozmaicimy smak naszych kotletów mielonych takim sosem, nic nam się nie stanie, :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja właśnie jęczę mężowi, że mam na coś ochote, że bym coś zjadła ale nie wiem na co ;p - chcesz mnie dobić ;p

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka