Strzałkę w górę dostarczyły profilki.pl

wtorek, 5 sierpnia 2014

Co myślę o herbatkach ROOIBOS?

Jakiś czas temu otrzymaliśmy zestaw dwóch  zielonych herbatek do posmakowania od palarni kawy ASTRA. Pierwsza była z miętą, a druga z nutą trawy cytrynowej. Ja sama osobiście nie jestem zwolennikiem zielonych herbatek, ale za to mój mąż je uwielbia. Dlatego się zgłosiłam na fb do testów.


O herbatkach kilka słów:)
 Rooibos Zielony to naturalnie ususzone, niepoddane procesowi fermentacji listki czerwonokrzewu afrykańskiego. ROOIBOS ZIELONY nie uległ procesom utleniania, dzięki czemu zawiera ogromne ilości witamin, utleniania, dzięki czemu zawiera ogromne ilości witamin, minerałów i innych mikroelementów. Bogaty w antyutleniacze, nie zawiera kofeiny dlatego jest idealnym napojem dla dzieci i kobiet w ciąży.
  • Czerwono krzew ma słodki i owocowy smak, ale nie zawiera cukru, dlatego do herbaty nie trzeba dodawać cukru. Swoją słodycz zawdzięcza przede wszystkim flawonoidom*.
  • Rooibos może być z powodzeniem spożywany jako napój na zimno. Zdrowa i bezkofeinowa alternatywa dla napojów typu cola.
  • Bogate źródło minerałów.
  • Trzy filiżanki herbaty rooibos pokrywają 1/3 dziennego zapotrzebowania na żelazo. Dlatego świetnie nadaje się ona jako napój dla wegetarian, których dieta pozbawiona mięsa, może prowadzić do niedoborów żelaza
  • W Afryce Południowej rooibos jest stosowany z wielkim powodzeniem przy zwalczaniu kolek u niemowląt. Herbata rooibos jest jednym z elementów wyprawki dla malucha przy wyjściu ze szpitala.
  • Rooibos ułatwia zasypianie dorosłym i dzieciom – obecne w herbacie flawonoidy łagodzą stres, a także wpływają relaksująco u odprężająco.
  • Herbata rooibos jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, które pomagają chronić organizm przed wolnymi rodnikami. (Wolne rodniki - przyspieszają starzenie się skóry i organizmu, jak również są przyczyną wielu chorób zwyrodnieniowych, jak np.: zaćma, zapalenie stawów, cukrzyca, stwardnienie rozsiane, choroby serca, immunologiczne, choroba Alzheimera czy nowotwory.)

Herbatki dopiero spróbowaliśmy po dwóch dniach ponieważ zupełnie o nich zapomnieliśmy. Każda herbatka jest zapakowana w oddzielną folijkę, dzięki czemu nie traci aromatu. Na pierwsze parzenie poszła z trawą cytrynową. Nie ukrywam, że oba warianty nam tak samo posmakowały, jednak jak dla mnie smaczniejsza i wyraźniejsza okazała się z miętą. Wersja z trawą cytrynową smakuje bardzo dobrze. Jest świeża z  lekką domieszką cytrusowego smaku. Mojemu mężowi bardzo zasmakowała ta wersja.

Drugą była herbatka z domieszką mięty. Ta mi bardzo zasmakowała. Jest orzeźwiająca, intensywnie wyczuwam w niej aromat mięty. Mimo, że nie jestem zwolennikiem zielonych herbatek, akurat ta wersja mi przypadła bardzo do gustu. Mogę ją śmiało polecić :)

Ostatnio dowiedziałam się, że te harbaty jak i inne warianty smakowe są dostępne w sieciach sklepów Biedronka. Za opakowanie wychodzi ok 3 zł. Moim zdaniem są bardzo dobre i w rozsądnej cenie. Napewno się skusimy na  inne smaki. Ciekawa jestem czy znacie te herbaty, czekam na komentarze :)

http://www.astra.com.pl/

Pozdrawiam Natalia :)

12 komentarzy:

  1. lubię tego typu herbatki owocowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię obie i na zimno też mi smakują

    OdpowiedzUsuń
  3. Piję czasami rooibos, ale zdecydowanie bardziej wolę po prostu earl greya :)

    OdpowiedzUsuń
  4. też mam te herbaty, jesteśmy w trakcie smakowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam zieloną herbatkę, ale tej jeszcze nie miałam przyjemności pić

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię rooibos, ta firmy Astra najbardziej mi smakuje. Raz kupiłam w Rossmannie taką sypaną smakową i była okropnie sztuczna.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię te herbatki, kawę astrę też polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. nie piłam jeszcze nigdy tej herbatki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie bardzo one posmakowały,chociaz za miętą nie przepadam...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mozna je kupic w Kaufland , mnie nie urzekły

    OdpowiedzUsuń
  11. Super blog bardzo ciekawy: ) Miło tu u Ciebie : ) Będę tu częściej zaglądać bo warto : )Może obserwacja za obserwację?
    http://toloveyourselff.blogspot.com/ ZAPRASZAMY:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)