Strzałkę w górę dostarczyły profilki.pl

środa, 9 kwietnia 2014

Jak ubijać bitą śmietanę?

http://www.jtz.pl/


W dzisiejszej notce postanowiłam zawrzeć kilka porad jak poprawnie ubijać śmietanę. Mam nadzieję, że przydadzą wam się moje porady. Zapraszam :) 


1) Zacznijmy od tego jaką najlepiej ubijać śmietanę?
Do tego nadaje się śmietana kremówka, do deserów, 30%,36%

2) Jaką powinna mieć temperaturę?
Śmietana powinna być bardzo dobrze schłodzona. Po zakupie najlepiej włożyć ją do lodówki na ok 3 godziny przed ubijaniem.

3) Kiedy dodawać cukier puder?
Najlepiej dodać go na początku ubijania, potem istnieje większe ryzyko zwarzenia się śmietany.

4) Czym ubijać śmietanę?
Ja ubijam mikserem na średnich obrotach na sztywno. Gdy śmietana zaczyna gęstnieć, to zmniejszcie obroty w przeciwnym razie może się zwarzyć. Można również ubijać trzepaczką lecz jest to czasochłonne.

5) Jakich możemy używać dodatków?
Barwniki, olejki zapachowe, kakao, cukier waniliowy, sok z cytryny
Na początku ubijania warto dodać malutką szczyptę soli lub kwasku cytrynowego, wtedy szybciej się nam ubije.

6) Czy wolno mieszać różne śmietany np. rożnych firm i procentów?
Nie

7) Czy można dodawać gorące płyny do śmietany?
Oczywiście, że nie wolno, ewentualnie już ostudzone.

8) Czym usztywnić bitą śmietanę?
Dobrym rozwiązaniem jest usztywnienie poprzez dodanie żelatyny spożywczej. Wystarczy już 1 łyżka roztopiona w 1/4–1/3 szklanki wrzątku (ilość na 500g śmietany). Po wymieszaniu i wystudzeniu, dodaję do ubitej śmietany. Żelatyna powinna być płynna, ale w temperaturze pokojowej. 

9) A jak nam się zwarzy co zrobić?
 Zwarzoną bitą śmietanę można jeszcze odratować. Gdy podczas ubijania nam się już zwarzy że łatwo jest oddzielić część płynną od części grudkowatej, postawmy ją na małym ogniu do czasu aż będzie płynna, do tego dodać 3 łyżeczki rozpuszczonej w ciepłej wodzie żelatyny i wymieszać. Całość wstawić do lodówki do czasu aż będzie sztywna. Gdy bita śmietana już nam zgęstła zmiksujmy ja i dodajmy serek homogenizowany waniliowy i 2-3 łyżki ciepłej wody, dokładnie wymieszać i gotowe :) Taka masa nadaje sie do deserów i ciast.

10) W jakim naczyniu najlepiej ubijać?
Wysokim i metalowym. Naczynie warto włożyć przed ubijaniem do lodówki aby je schłodzić, ale nie jest to konieczne.

11) Jak rozpoznać kiedy jest już ubita?
Kiedy odwrócimy naczynie do góry dnem i się nic nie przesuwa i jest po prostu sztywna. 
 
12) Ile czasu ubijać śmietanę?
Ok 3 minut.

To chyba na tyle mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałam, a jak tak to piszcie w komentarzach :) Mam nadzieję, że pomogłam początkującym :) Poniżej dodaję swój przepis na krem truskawkowy.



 

26 komentarzy:

  1. postepuje identycznie :) daj kawalek tego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zawsze daję cukier na końcu i partiami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię podobnie, jednak cukier daję pod koniec i dość często zdarza mi się mieszać śmietanki innych producentów. Na szczęście zawsze się udaję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post, tym bardziej, że uwielbiam piec i myślę, że wiele razy te porady się przydadzą. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też dodaję cukier na końcu, ale w sumie nigdy mi się kremówka nie zwarzyła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny post na pewno się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pewnością niejednemu się przyda ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, dobrze ubita śmietana to podstawa niejednego deseru :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post. Bardzo cenne uwagi. Lepiej wiedzieć o takich technikach niż martwić się za późno :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. cukier dodaje na koncu Henryka

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie zostało to przedstawione jak to zrobić, super się komponuje moim zdaniem do gofrów i innych deserowatych. Także polecam ją samą z dodatkami owoców lub nawet samego soku - w smaku jest super. Ostatnio także kosztuje z rozpuszczoną czekoladą, w smaku absolutna rewelacja. Sama ją też robię tak http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-bita-smietane/ w zasadzie nie ma chyba istotnych różnic. Dziękuję za ten i pozostałe przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zawsze kupuję śmietankę z Mlekovity i jeszcze nigdy nie miałam problemu z jej ubiciem

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna, zaraz robię taka śmietankę...;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dziekuje dzieki tobie uratowalam swoja bita smietane

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedy dodać sok z cytryny?

    OdpowiedzUsuń
  16. Naprawdę 3 minuty na małych/średnich obrotach? Nigdy nie zszedłem poniżej 7-8 minut.
    Spróbuję w metalowym bo szklane i plastikowe naczynia mam już przetrenowane :D

    OdpowiedzUsuń
  17. A jakiej frmy są najlepsze smietanki do ubijania?Bo Piatnica ostatnio długo mi się ubijała i musiałam się ratować śmietan fixem.Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może śmietana Twoja była za słabo schłodzona?

      Ja kupuję tą łaciatą lub z biedronki.

      Pozdrawiam

      Usuń
  18. Zadałam pytanie i jakoś nie dostałam odpowiedzi i mój komentarz się w ogóle nie ukazał.Nie wiem dlaczego. Pozdrawiam. Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Przepraszam za zaistniałą sytuację, ale być może trafił on do spamu i go nie ma.

      Usuń
  19. Dobry wpis, kto by pomyślał, że tyle trzeba wiedzieć, aby zrobić dobrą bitą śmietanę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Swietny artykul. Czy moge ubic smietane 20 % ?. Mam 1 l . Tak wlasciwie chcialem zrobic maslo, ale to prawie to samo. Pozdr z Frankfurtu . Wieslaw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie. Musi być wysokoprocentowa 30, 36 lub 42%.

      Usuń
  21. Witam. Ostudzona czekolade. Zmielone pistacje. Sosy z owocow. Dodajac na koncu partiami do ubitej kremowki lepiej wmiksowac czy wymieszac np.lyzka ? Drugie pytanie podobne.. wszelkiego rodzaju serki wmiksowac czy wymieszac ? Moze serek trzeba najpierw samodzielnie miksowac lub wymieszac i potem dodac do ubitej kremowki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Kal :)
      Najlepiej delikatnie wymieszać łyżką, ale się nic nie stanie kiedy już na sam koniec ubitej śmietany dodasz dodatki.

      Odpowiadając na Twoje drugie pytanie ja wmiksowuję serki np. mascarpone już na koniec kiedy śmietana jest sztywna. Chwilka i już wymieszane.

      Pozdrawiam :)

      Usuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)