Strzałkę w górę dostarczyły profilki.pl

wtorek, 18 marca 2014

Zupa grzybowa z suszonych grzybków

Dzisiaj przedstawiam szybką i pyszną zupkę grzybową na bazie suszonych grzybków. Jest ona bardzo smaczna i aromatyczna.

Chciałabym jeszcze raz przeprosić za moją długą nieobecność, ale po prostu w ostatnim czasie brakuje mi weny twórczej i po prostu zaniedbałam bloga kulinarnego. Jestem bardzo szczęśliwa, że mimo wszystko jesteście ze mną bo świadczą o tym komentarze i pytania mi zadawane do przepisów.


******


Składniki
Garść suszonych grzybów
Pół szklanki drobnego makaronu
3 ziemniaki
Sól, pieprz do smaku
2 łyżki sosu sojowego
1 marchewka 
1 łyżka śmietany 18%

Przygotowanie
Płuczemy grzyby i zalewamy zimną wodą. Odstawiamy je na godzinę. Następnie ścieramy marchewkę na tarce o grubych oczkach, obieramy ziemniaki i kroimy w kostkę tak jak na zupę. Gdy grzybki się nam namoczą przekładamy je do garnka. Wodę gdzie były moczone grzyby przelewamy przez drobniutkie sitko do garnka aby nam nie zostały resztki zanieczyszczeń.  Wywar grzybowy gotujemy na wolnym ogniu ok 10 minut, następnie dodajemy marchewkę, ziemniaki i makaron, dalej gotujemy ok 20 minut. Doprawiamy sosem sojowym, solą i pieprzem do smaku. Na sam koniec zagęszczamy śmietaną zahartowaną z zupą.

8 komentarzy:

  1. ja tak gotuję, ale zawsze albo z ziemniakami, albo z makaronem, ciekawa ta opcja z połączeniem obu składników
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. boska! porywam ją do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupę grzybową choć zazwyczaj robię ją w sezonie ze świeżych grzybów, mam blisko do lasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Magdaleno ja mam 50m od domu wielki las :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm zupa z prawdziwych grzybów! To dopiero rarytas :)

    OdpowiedzUsuń
  6. każdy z nas czasem cierpi na brak weny
    a taka zupka to pierwsza klasa:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam taką zupkę z grzybów suszonych bardziej wolę od świeżych :-) fajnie że z makaronem i ziemniakami :-)

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)