Strzałkę w górę dostarczyły profilki.pl

czwartek, 21 lutego 2013

Sałatka w sosie musztardowo miodowym


Składniki:

Mix sałat z roszponką
5 truskawek
1 papryka żółta
Ogórek zielony
Kiełki brokułów
2 pomidory

Składniki na sos:

Musztarda ok 3 łyżek
Miód ok 2 łyżeczek
Szczypta soli
3 łyżki oliwy z oliwek 

Przygotowanie:
Mix sałat płuczemy, przekładamy do większej miski. Truskawki kroimy w plasterki, paprykę i ogórek kroimy w cieniutkie paseczki, wrzucamy do sałaty. Pomidorki kroimy w ósemki i również przekładamy do miski.

Sos:
Do miseczki wkładamy musztarde, miód i lejemy lekkim strumieniem oliwę cały czas mieszając sos, aby nam się nie zważył. na koniec doprawiamy do smaku. Ma być słodko kwaśny. Takim sosem zalewamy sałatę tuż przed podaniem. Wystarczy odrobina tego sosu, w przeciwnym razie bedzie nie za bardzo.

Na sam koniec posypujemy sałatę kiełkami.

wtorek, 19 lutego 2013

Z kim macie do czynienia ?

Hej dziewczyny napisałam już sporo postów, bloga prowadzę już jakiś czas, sporo już z was mnie kojarzy jako Mała kuchareczka, ale z tego wszystkiego zapomniałam się wam dokładnie przedstawić.
Jestem Natalia, mam 24 lat. Mieszkam pod Krakowem już 2 lata w małej miejscowości. Pochodzę z Sochaczewa koło Warszawy. Jestem po szkole gastronomicznej, ukończyłam ją w rodzinnym Sochaczewie. Zaraz po ukończeniu szkoły pracowałam jako pomoc kuchni w Warszawie ok 4 lat. Teraz dalej rozwijam swoją przygodę z kucharzeniem na blogu. Nie jestem jakimś super fachowcem od gotowania, ale coś tam podpatrzyłam u kucharzy w pracy. 
Zapraszam na moją stronkę na fejsie :)

sobota, 16 lutego 2013

Moi ulubieńcy !


Hej dziewczyny dzisiaj post który dotyczy innych blogerek. Chciałabym się wam pochwalić, na które blogi najczęściej zaglądam, czerpię inspiracje i czytam prawie każdy post. Uwielbiam chodzić po innych blogach, można się od was czegoś nowego dowiedzieć, jak gotujecie, co lubicie, a czego nie lubicie. Blogi z tematyką kulinarną to ja w większości ubóstwiam. Niestety to już takie moje małe zboczenie zawodowe. Może za wiele ich nie jest ale tak naprawdę, musiałabym wymienić wszystkie blogi które obserwuję :)  Oto kilka moich ulubieńców. Pozdrawiam was cieplutko:)

środa, 13 lutego 2013

Paszteciki francukie

Dzisiaj przedstawiam pyszne paszteciki z ciasta francuskiego, nadziewane boczkiem z cebulką i fetą. Są bardzo szybkie w wykonaniu i do tego bardzo smaczne.

Składniki:
Opakowanie ciasta francuskiego
Boczek w plasterkach ( ja dałam dwa opakowania)
Pół kostki fety
2 cebule 
Sól, pieprz
1 jajko

Przygotowanie:
Kroimy boczek, cebulę w kosteczkę i podsmażamy na patelni bez tłuszczu. Następnie do ostudzonego boczku dodajemy pół kostki fety, pokrojonej w kostkę. Całość doprawiamy solą, pieprzem i mieszamy. Ciasto francuskie rozkładamy i przekrawamy wzdłuż. Paski powinny mieć ok 5 cm szerokości. Następnie nakładamy farsz i zlepiamy lekko dociskając widelcem, jak pierogi. Takie przygotowane paszteciki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Rozkłóconym jajkiem smarujemy paszteciki aby miały piękny kolor. Pieczemy w 200 st C ok 25/30 minut.



sobota, 9 lutego 2013

Mój nowy blog :)


 Kochani kilka dni temu szperałam w ustawieniach mojego bloga i tak rozmyślałam co by tu jeszcze poprawić. Trochę się obawiałam zmian ponieważ mogłam coś sknocić, a nie polepszyć. Zmieniłam tylko trzcionkę jak widać :) Wtedy założyłam innego bloga aby poeksperymentować troszke. I już ten blog został, nie skasowałam go. Bo mi sie tak spodobała jego delikatna oprawa, że postanowiłam go dalej prowadzić. Tym razem na temat kosmetyków i pielęgnacji. Zdaję sobie sprawę, że to inna tematyka niz kulinaria, ale każda kobieta uwielbia kosmetyki i mam nadzieję że dam radę. Tak więc serdecznie zapraszam do czytania i obserwowania nowopowstałego bloga. http://kosmetycznieee.blogspot.com

piątek, 8 lutego 2013

Schabowy pod pierzynką


Dzisiaj na obiad proponuję zmodyfikowanego schabowego: pod cebulową pierzynką z żółtym serkiem. Po prostu coś innego :) Do tego dania przetestowałam sól morską cypryjską w płatkach firmy Royal Brand i oceniam ją na 5.
                                               
Skladniki:
                                                                                                           
5 kotletów schabowych                                                        
3 cebule pokrojone w piórka
Szklanka startego żółtego sera
Łyżeczka majeranku
Sól Royal Brand w płatkach
Pieprz
Papryka ostra
Łyżka koncentratu pomidorowego
Szczypta cukru

Przygotowanie:

Pokrojoną cebulę wrzucamy na patelnię i podsmażamy aż będzie miękka. Następnie, dodajemy do niej majeranek, koncentrat pomidorowy, sól, pieprz, cukier oraz ostrą paprykę do smaku. Cebulę odstawiamy do ostudzenia. Dodajemy do niej ser. Całość mieszamy. Taki farsz nakładamy na przygotowane wcześniej kotlety schabowe. Układamy na blaszce i pieczemy ok 10 minut w 180 st C.

niedziela, 3 lutego 2013

Pomidorowa na żeberkach


Dzisiaj postanowiłam przyrządzić zupę pomidorową na żeberkach wieprzowych z makaronem. Taką zupę zwykle robiłam na mięsie drobiowym, ale to jednak nie to samo. Nie od dziś wiadomo, że dobra pomidorówka to na żeberkach jest. Tym razem zrobiłam ją gęstszą niż zawsze, taki krem i dlatego jest bardziej sycąca i pożywna. Do dzisiejszego dania testowałam przyprawy firmy Prymat ziele angielskie i liście laurowe. Już od dłuższego czasu używałam ich w mojej kuchni tak więc jestem bardzo zadowolona z jakości tych przypraw. Moja ocena to 6.

Składniki:

Żeberka wieprzowe                                                                    
1 kartonik przecieru pomidorowego
3 łyżki koncentratu pomidorowego
3 marchewki
1 pietruszka
Pół cebuli
Ziele angielskie ok 4 kulek
Liść laurowy ok 3
Pół selera
sól, pieprz
1 łyżeczka papryki słodkiej
Pół łyżki cukru
1 kostka rosołowa
1 ząbek czosnku
2,5  lub 3 l wody

Przygotowanie:

Żeberka myjemy i wkładamy do garnka. Włoszczyznę obieramy, myjemy i również wkładamy do garnka. Połówkę cebuli opalamy na palniku i wrzucamy do wcześniej przygotowanego garnka. Zalewamy całość wodą, dodajemy liście laurowe, ziele angielskie. Gotujemy wywar na wolnym ogniu aż żeberka będą miękkie. Gdy mamy już gotowy wywar to wyjmujemy wszystko prócz marchewek. Następnie wlewamy przecier, dodajemy koncentrat pomidorowy, sól, pieprz, paprykę słodką, cukier, czosnek przeciśnięty przez praskę oraz ewentualnie kostkę rosołową. Całość miksujemy na gładki krem. Na sam koniec doprawiamy do smaku według własnego upodobania.