Pomidorowa na żeberkach


Dzisiaj postanowiłam przyrządzić zupę pomidorową na żeberkach wieprzowych z makaronem. Taką zupę zwykle robiłam na mięsie drobiowym, ale to jednak nie to samo. Nie od dziś wiadomo, że dobra pomidorówka to na żeberkach jest. Tym razem zrobiłam ją gęstszą niż zawsze, taki krem i dlatego jest bardziej sycąca i pożywna. Do dzisiejszego dania testowałam przyprawy firmy Prymat ziele angielskie i liście laurowe. Już od dłuższego czasu używałam ich w mojej kuchni tak więc jestem bardzo zadowolona z jakości tych przypraw. Moja ocena to 6.

Składniki:

Żeberka wieprzowe                                                                    
1 kartonik przecieru pomidorowego
3 łyżki koncentratu pomidorowego
3 marchewki
1 pietruszka
Pół cebuli
Ziele angielskie ok 4 kulek
Liść laurowy ok 3
Pół selera
sól, pieprz
1 łyżeczka papryki słodkiej
Pół łyżki cukru
1 kostka rosołowa
1 ząbek czosnku
2,5  lub 3 l wody

Przygotowanie:

Żeberka myjemy i wkładamy do garnka. Włoszczyznę obieramy, myjemy i również wkładamy do garnka. Połówkę cebuli opalamy na palniku i wrzucamy do wcześniej przygotowanego garnka. Zalewamy całość wodą, dodajemy liście laurowe, ziele angielskie. Gotujemy wywar na wolnym ogniu aż żeberka będą miękkie. Gdy mamy już gotowy wywar to wyjmujemy wszystko prócz marchewek. Następnie wlewamy przecier, dodajemy koncentrat pomidorowy, sól, pieprz, paprykę słodką, cukier, czosnek przeciśnięty przez praskę oraz ewentualnie kostkę rosołową. Całość miksujemy na gładki krem. Na sam koniec doprawiamy do smaku według własnego upodobania.

10 komentarzy:

  1. pomidorówka to zawsze była moja ulubiona zupa:) kojarzy mi się z Babcią:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo takiej jeszcze nie jadłam. Ja robię zawsze na niedzielnym rosołku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jako dziecko to była moja ulubiona zupka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też robię na żeberkach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. chce mi się takiej zupki!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsza zupa mojego M :)

    OdpowiedzUsuń
  7. na żeberkach jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Musiała być pyszna, ja również robię na żeberkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłem ostatnio mix :pół kury,żeberka i wołowine rosołową.Pojechałem na wieś ,wracam a pomidorówka wyparowała.Więc chyba dobra była :P

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka