Szaszłki wieprzowe

Hej dzisiaj podaję przepis na pyszne szaszłyki wieprzowe. Mój mąż wczoraj kupił schab i już nie miałam pomysłu co z niego zrobić. Znów schabowy? O nie! Poszperałam w necie i wpadłam na pomysł, żeby zrobić szaszłyki. No cóż, wyszły pyszne, a marynatę do nich wymyśliłam ot tak, co miałam pod ręką .

Składniki na marynatę:

  • sól, pieprz
  • pół łyżeczki papryki słodkiej ( ja użyłam firmy Royal Brand w ramach testu )
  • łyżeczka musztardy chrzanowej
  • ketchup, ok 2 łyżeczek
  • 2 ząbki świeżego czosnku
  • pół cebuli pociachanej w piórka
  • przyprawa do kurczaka
  • łyżka oleju
Składniki:

  • schab bez kości
  • papryka
  • cebula
  • ananas świeży ( może być z puszki )
  • patyczki do szaszłyków                                                                                                      

Przygotowanie:

Schab kroimy na 1,5 cm kawałki. Wszystkie składniki na marynatę wrzucamy do jednej miski z mięsem i całość dokładnie mieszamy. Zostawiamy zamarynowany schab na całą noc. Następnie kroimy paprykę na 1,5 cm kawałki. Tak samo cebulę oraz ananasa. Bierzemy patyczek i nadziewamy mięso, cebulę, paprykę i ananas do momentu, kiedy braknie nam miejsca na patyczku. Po nakłuwane szaszłyki smażymy na patelni z obu stron i przekładamy do blaszki. Pieczemy aż będą gotowe w środku. Mniej więcej ok 30 minut w 180 st C.

Moja osobista ocena papryki węgierskiej mielonej to w skali od 1 do 6 to stanowcze 6 :)
Papryka jest naprawdę super i warta polecania dalej :)




21 komentarzy:

  1. fajne szaszłyki, wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to wiesz co ja lubię:) ale teraz to jeszcze bardziej mnie kusisz -cały tydzień obiecuję sobie, że zrobię drobiowe, pieczone na obiad i nie miałam kiedy:(

    OdpowiedzUsuń
  3. wprosiłabym się na jednego;)

    OdpowiedzUsuń
  4. szaszłyka czas zrobić...dawno nie gościł w moim menu

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz, zimą takie szaszłyki pałaszuje się z podwójnym apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kojarzą mi się z letnim grillem, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  7. czuję grilla i lato :)
    pozdrawiam,
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lato mi przyszło na myśl! Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam szaszłyki :) Zwłaszcza z papryką.

    OdpowiedzUsuń
  10. szaszlyki jak szaszlyki ale bardzo rozbawilo mnie haslo keczupu :D ketchupu jak juz kolezanko a slowo to wypowiada sie KECZAP! prostactwo gora w tym jakze sutnym kraju :((((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I kto to mówi, pisząc komentarz byk na byku ha ha ha :))))))
      Prostactwo w tym smutnym kraju :(

      Usuń
    2. byk na byku? poza zjedzeniem jednej literki nie ma tam nic porownywalnego do keczupu :D

      Usuń
    3. Wydaje mi się, że zdanie zaczyna się z dużej litery,słowa jak juz, kolezanko, slowo, haslo, gora, sutnym pisze się ciut inaczej :) Mnie się czepiasz, a sam lub sama piszesz jak widać. A czemu się nie przedstawisz tylko piszesz anonimowo ? Może się znamy?
      Ps.widzę, że zaglądasz do mnie. Fajnie, zawsze to odsłona do przodu he he
      Pozdrawiam

      Usuń
    4. Jak tak bardzo Cię to boli to zmieniłam :)

      Usuń
  11. oj wez sie :D brak polskich znakow to nie blad tak jak zjedzenie literki przy szybkim pisaniu :P trzeba bylo mi wytknac niestosowanie interpunkcji :D nie znamy sie niestety. widzisz, mimo tego ze jestem wredny nabijam ci wyswietlen wiec jestem fajny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha :)
      Ale zapraszam do zaglądania i nabijania wyswietleń :)

      Usuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka