Budyń domowy


Kierowana postanowieniem wypróbowania któregoś ze składników przysłanych w ramach współpracy, postanowiłam zrobić coś szybkiego i przyjemnego. Przepis na budyń waniliowy znalazłam na stronie kotlet.tv. Oczywiście, troszkę go zmodyfikowałam (szczególnie jeśli chodzi o ilości składników). Mimo wszystko wyszedł o wiele lepszy i sycący niż te z torebki. I ten zapach…

Moja osobista ocena wanilii mielonej, typu burbon.
Przesłanej do testów od firmy Royal Brand.
W skali od 1 do 6 wynosi stanowcze 5+ .

Składniki:

  • 2 szklanki mleka (czyli 500 ml)
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki cukru
  • 1,5 łyżki masła
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • niecała łyżeczka wanilii mielonej (ja użyłam firmy Royal Brand)

Do garnka wlewamy połowę podanego mleka. Dodajemy masło i wanilię, mieszamy i ustawiamy na niewielkim ogniu. W tym czasie do drugiego naczynia wlewamy pozostałą ilość mleka, żółtka, cukier oraz mąkę ziemniaczaną i miksuję. Do gorącego, gotującego się mleka dodajemy zawartość miski, stale mieszając aż do momentu zgęstnienia i pozbycia się grudek. Smacznego

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam budyń ale takiego własnej roboty jeszcze nie jadłam :) Czas najwyższy wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. waniliowy jest najlepszy, a jak domowy to już w ogóle:) jakoś za czekoladowym nie przepadam i wszyscy mi się dziwią:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to ja tylko taki będę jadała i mojemu dziecku podawała. A do ciasta to może być ten z torebki.

      Usuń
  3. Domowy budyń jest najlepszy no i wiemy co jemy ;) Ostatnio też robiłam i wyszedł pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny jest taki budyń domowy, ja już nie robię z torebki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wspaniały przepis na budyń :D Zrobiłam dzisiaj taki na podwieczorek i wszystkim bardzo smakował :) A przy okazji zapraszam do konkursu http://freeismylive.blogspot.com/2013/01/konkurs.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. też czasami robię sobie taki deser:) bardzo lubię waniliowe i czekoladowe:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  7. domowy budyń jest najlepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale tu u Ciebie pysznie:) obserwujemy?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. oh muszę się w taką przyprawę zaopatrzyć i zrobię waniliowo-czekoladowy budyń, gdyż zwykłego "białego" nie znoszę ;p

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka