Zupa jarzynowa z makaronem i kurkumą

Dzisiaj przedstawiam wam przepis na pyszną klasyczną jarzynową.Taka zupa jest wspaniała na rozgrzewkę w zimowe popołudnia, a do tego jest bardzo sycąca. Jarzynówka jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu. Z tego co czytałam na innych blogach to każdy ją gotuje inaczej. Ja mam ze trzy swoje wersje zupy, a oto pierwsza z nich:

Składniki:

  • włoszczyzna w paskach
  • pół opalonej cebulki
  • udka z kurczaka (ja dałam dwa)
  • sól, pieprz
  • makaron świderki i łazanki, lub jaki macie w domu ilość według uznania
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • kostka rosołowa (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Kurczaka dokładnie opłukać i wrzucić do garnka. Dodać włoszczyznę oraz cebulę. Całość zalać wodą. Następnie wrzucić ziele angielskie i liście laurowe. Gotujemy na wolnym ogniu ok 25 minut. Następnie dodajemy makaron oraz kostkę i kontynuujemy gotowanie do miękkości makaronu. Na sam koniec doprawiamy do smaku.



8 komentarzy:

  1. ja bardzo lubię z ziemniaczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kiedy przeprosiłam się z zupami, coraz częściej goszczą na moim stole. Spróbuję Twojego pomysłu, ale już po świętach hehe
    Pozdrawiam
    Kaczka

    OdpowiedzUsuń
  3. a nie zbierasz szumowin z mięsa przed dodaniem warzyw? jak jeszcze jadałam mięso, bardzo nie lubiłam jak takie farfocle pływały mi w zupce

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności:) dawno takiej zupki u mnie nie było

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka