Placek serowy z pomarańczą

Dzisiaj przedstawiam placek z pomarańczą i masą serową na kruchym spodzie. Robiąc to ciasto, jakoś mnie nie przekonywało. Pomyślałam sobie, że nie wyjdzie. Natomiast po upieczeniu, wystudzeniu i oczywiście degustacji od razu zmieniłam zdanie. Zjadłam dwa, duże kawałki. Jak dla mnie to dużo, ponieważ, jak twierdzą moi bliscy, jestem strasznie wybredna. Nie zjem byle czego tylko po to, aby się napchać i nie czuć głodu. Może to i lepiej. Już sama nie wiem.

Składniki na spód:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka startej skórki z pomarańczy
  • 180 g masła lub margaryny do pieczenia
Przygotowanie:

Wszystkie składniki połączyć i wyrobić ciasto. Następnie włożyć je do lodówki na godzinę (lub na 20 min do zamrażalnika)


Składniki na masę serową:

  • 250 ml mleka
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego
  • 250 g kostka sera białego półtłustego
  • pomarańcza
Przygotowanie:

Do 2/3 mleka dodać cukier i doprowadzić do wrzenia. Do pozostałej części wsypać budyń, wymieszać i wlać do wrzącego mleka. Gotować jeszcze ok. minuty, stale mieszając. Odstawić i lekko ostudzić. Następnie połączyć z twarogiem (użyłam do tego blendera). Ciasto rozwałkować, formując wyższe brzegi. Wyłożyć nim formę kwadratową, zasłaną pergaminem. Na ciasto wyłożyć masę. Pomarańczę obrać, pokroić w plasterki i ułożyć na nadzieniu. Ciasto piec ok 45 minut w 160 st C.





                                                       
                                                  




21 komentarzy:

  1. Pomarancze...ciasto kuszace ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy ten przepis!:) to taki kompromis dla mnie i mamy - ja wole ciasta owocowe, a ona serniki:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robiłaś je dużej blaszce?

      Usuń
    2. Nie, na takiej kwadratowej blaszce.

      Usuń
  3. Z pomarańczami..mmmm...bomba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super! Nie miałam okazji jeść ciasta z pomarańczą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie wypróbować może ci posmakuje :)

      Usuń
  5. Wygląda fajnie i bardzo orginalnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co prawda nie należę do pokolenia, któremu święta kojarzą się z pomarańczami, ale chętnie wypróbuje ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba będzie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. te pomarańcze na cieście są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. najfajniejsze w tym cieście jest to,że otartą skórkę dodaje się do ciasta kruchego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawy pomysł na swiąteczne ciasto, wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł z zanurzonymi pomarańczami!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto kusi jak żadne inne! Nie jest bardzo wyszukane i całkiem niedrogie :) Czy ktoś wypróbował ten przepis? Nie ukrywam, iż boję się podwójnej obróbki cieplnej budyniu
    :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co się bać nikomu nic się nie stało, a przepis pochodzi z książki więc chyba wiedzieli co piszą. :)

      Usuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka