Strzałkę w górę dostarczyły profilki.pl

czwartek, 6 grudnia 2012

Najzwyklejszy krupnik

Składniki:
  • 2 udka z kurczaka
  • włoszczyzna mrożona w paskach (ja kupuję w biedronce za ok 4 zł)
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • 1 szklanka kaszy jęczmiennej średniej
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 3 ziemniaki pokrojone w kostkę
  • sól, pieprz
  • kostka rosołowa jak kto lubi

Przygotowanie:

Myjemy kurczaka i wrzucamy do garnka. Włoszczyznę, ziele angielskie, listki laurowe i włoszczyznę również wrzucamy do naczynia. Gotujemy wywar ok 15 minut i dodajemy ziemniaki, kaszę, koncentrat i dalej gotujemy, aż ziemniaki będą miękkie. Na koniec zupę doprawiamy do smaku solą i pieprzem, ale jak kto lubi można jeszcze dodać kostkę rosołową. Ja nie dawałam bo za bardzo nie przepadam.




Przepis bierze udział w akcji  Doceniamy zupy organizowanej przez Chrupkę w kuchni :)


                                                     

9 komentarzy:

  1. Kiedyś mistrzem tej zupy był mój tata, ja natomiast bardzo żadko ją gotuję.
    Muszę koniecznie ją ugotować bo narobiłas mi apetytu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krupnik w naszym domu gotuje tylko M. Ja się do tego nie mogę nawet tknąć, ale jeść już mogę:-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny ja też jej nigdy nie gotowałam tylko zawsze jadłam. Ostatnim razem oczywiście u teściowej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nazwyklejszy?? Wygląda niezwykle! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dla mnie to też niezwykły krupnik:P i zawsze robi go moja mama, ale ona nie dodaje koncentratu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja teściowa też nie dodaje, ale ja stwierdziłam że dodam bo taki jałowy z wyglądu :)
      I dobrze na tym wyszłam że dodałam :)

      Usuń
  6. Najzwyklejszy krupnik jest najpyszniejszy na świecie ... u nas w domu to jedna z ulubionych zup ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Gotujesz jak moja Mama, tylko bez koncentratu. Moja Hurma i Czereda nie lubi krupniku, a szkoda!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj mieliśmy krupnik. Bardzo lubimy. Tylko ja nie daję koncentratu, tylko śmietanę.

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)