Strzałkę w górę dostarczyły profilki.pl

piątek, 14 grudnia 2012

I znów pierogi tyle, że z mięsem :)

Mój maż to ma zachcianki. Wczoraj mi oznajmił abym zrobiła mu pierogi z mięsem. Fajnie tylko, że dzień wcześniej na trzaskałam sporo z kapustą i grzybami. Miałam już ich dość bo jakoś weny nie miałam. Ale czego się nie robi dla ukochanego męża, tym bardziej jak przyszedł z pracy po ciężkim dniu. Jaki szczęśliwy był, że ma swoje pierożki he he...

Składniki na farsz:
  • 1 kg łopatki wieprzowej
  • 3 cebule
  • bulion warzywny lub kostka rosołowa
  • sól, pieprz
  • 2 liście laurowe
  • 3 kulki ziela angielskiego
Składniki na ciasto pierogowe:
  • mąka
  • szczypta soli
  • jajko
  • ciepła woda
  • 1 łyżka oleju
  • pół łyżeczki kurkumy ( jeżeli chcemy żółte pierożki )
  • ja robiłam pół na pół
Przygotowanie farszu:

Opłukać mięso i pokroić na mniejsze kawałki. Do garnka wrzucić łopatkę, zalać wodą, dodać ziele angielskie, liście laurowe i ewentualnie kostkę rosołową. Gotować, aż mięso będzie miękkie. Pokroić cebulę w kostkę i przesmażyć. Następnie gdy mamy już dobre mięso to mielimy je razem z połową cebuli. Na koniec dobrze doprawić solą i pieprzem. Do farszu dodaję jeszcze ok 1/3 szklanki wywaru i wtedy farsz nie jest suchy. Ciasto pierogowe wyrabiamy, rozwałkowujemy cienko i lepimy pierożki. Gotujemy w osolonej wodzie, aż pierogi wypłyną.









18 komentarzy:

  1. cudna żonka:) skarb!
    oj z mięskiem to i ja lubie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie ładne, u mnie dzisiaj również było pierogowe lepienie, trochę mniej kaloryczne, bo lubię zdrowe jedzenie i muszę dbać o linię - pierogi razowe ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A można poprosić o przepis?

      Usuń
  3. to rozpieszczasz tego swojego męża:) ja tak uległa nie jestem, a najbardziej nie lubię teorii, że obiad bez mięsa nie istnieje! (choć juz przywykłam:P)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszniutkie :D Uwielbiam pierogi z mięsem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiecie, dziewczyny mojego męża długo przekonywałam do bezmięsnych obiadów i uległ, nie ma wyjścia.:)
    Anulla co mi tam i tak siedzę całymi dniami w domku z niunią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zostałaś królową pierogów w ostatnich dniach :)
    Zmieniłaś kolor włosów ? - ślicznie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierożki pierwsza klasa, aż mam ochotę je zjeść...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. zachęcam do pierożków z nadzieniem szpinakowym :) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też się przymierzam do zrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna z Ciebie kuchareczka :-)
    I już tyle przepisów zamieściłaś, brawo!
    Na pierogi przepis jest taki, jak bym sama robiła. Do ciasta dodaję trochę oleju i tez jajko i ciepłą wodę. I do farszu trzeba dolać wywaru (taka młoda i wie!) i dobrze wyrobić. Warto dać trochę czosnku suszonego i lubczyku. Życzę powodzenia w kuchni -
    Marzynia

    OdpowiedzUsuń
  11. Mąż ma z Tobą dobrze :)
    a jeśli ostało Ci się tych z kapustą i grzybami, to chętnie pomogę w konsumpcji :) uwielbiam je

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierogów nigdy nie za wiele:)Tej wersji moja rodzinka się uparcie trzyma. Pozdrawiam i zagłębiam się w lekturę twoich przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo lubię takie pierożki :) u mnie za to dzisiaj królowały ruskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie pierożki to ja mogę jeść codziennie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. jakie piękne pierożki! też kiedyś takie zrobiłam ale każdy był inny od drugiego... a kształt nie zawsze pierogowy, Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. pięknie klejone :)
    Ale czego to się nie robi dla drugiej połówki;D

    OdpowiedzUsuń
  17. DLA PORZĄDNEGO CZŁOWIEKA TO TRZEBA NAWET GOTOWAĆ TAKIE PYSZNE JEDZONKA :))))

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)