Pizza misz masz

Ten przepis na ciasto zasięgnęłam od mojej znajomej. Byliśmy u znajomych w odwiedzinach i Ania zrobiła pyszną pizze. Uwiodło mnie w niej ciasto. Mianowicie to, że do ciasta dodaje się piwo ! Nigdy nie słyszałam o takim czymś. Tak więc postanowiłam wypróbować przepis. A wy dajecie do ciasta piwo? Znałyście wcześniej taki przepis?

Składniki na ciasto:
  • 0,5 kg mąki
  • 0,5 puszki piwa
  • 1/3 szkl mleka
  • 1/3 op świeżych drożdży
  • sól,  pieprz
Składniki na wierzch pizzy:
  • pieczarki
  • szynka
  • kukurydza
  • ogórki konserwowe
  • ser żółty
  • oregano
  • keczup pikantny
Przygotowanie:

Wszystkie składniki na ciasto wrzucamy do jednej miski i wyrabiamy na gładkie ciasto. Odstawiamy na 1 godzinę do wyrośnięcia. W wolnym czasie kroimy pieczarki w cienkie plasterki, szynkę w duże kwadraty, ogórki konserwowe w plasterki. Ser żółty ścieramy na tarce o grubych oczkach. Gdy mamy wyrośnięte ciasto pizze smarujemy keczupem i posypujemy oregano. Następnie układamy składniki jak kto lubi :)
Pieczemy 30 minut w 180 st.




18 komentarzy:

  1. Pizzę zawsze robię na sylwestrowe domówki:) Ale nigdy nie dodawałam do ciasta piwa! Co najwyżej masę ziół:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale bogata pizza:)
    właśnie taką lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda naprawdę apetycznie! Aż nabrałam ochoty!

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy ten dodatek piwa:) i bogato nadziana:D

    OdpowiedzUsuń
  5. o mamusiu, ale mi smaku narobiłaś!
    :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    Szana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm ale apetyczna! Takie misz masze są najpyszniejsze! Mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. o kurczę! na piwie jeszcze ciasta na pizze nie robiłam :D super!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie dawałam piwa do żadnych wypieków, będę musiała spróbować!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kto jest w stanie oprzeć się domowej pizzy... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o takim cieście, ale coś czuję że było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A to mi nowość...ciasto po pizzy na piwnie. Muszę koniecznie wypróbować!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie dodawałam:) Ale trzeba sprobować:)

    OdpowiedzUsuń
  13. piwne ciasto do pizzy - a to mnie zaskoczyłaś :)...musimy wypróbować ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej, polecam spróbować piec pizze na specjalnym kamieniu zamiast w blasze. Zaleta jest taka że "atakujemy" od razu temperaturą ciasto od spodu i pizza smakuje bardziej jak pizza i mniej jak zapiekanka :)
    Ja lubię pizzę z niewielką ilością dodatków...
    Jeśli pieczecie dużo pizzy może uda Ci się trafić piec do pizzy.
    W wolnej chwili zerknij na moje poczynania:
    http://fotogoto.pl/pizza/pizza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz wiedziałam o tym, że są specjalnie kamienie tylko gdzie je dostać można, raczej w markecie ich nie ma.

      Usuń
  15. Mnie się udało jakiś czas temu włoski, używany na aukcji ustrzelić za 200zł. Od tego czasu nie byliśmy w pizzerii :)
    Gdzieś na blogu jest fota tego pieca:
    http://fotogoto.pl/uncategorized/pizza/attachment/piec
    Pieca szukałem ponad miesiąc ale było warto.
    Kamień to rozwiązanie pośrednie bo w piekarniku nie rozgrzejesz go do odpowiedniej temperatury.

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka