Ciasteczka żurawinowe z migdałami

Dzisiaj przepis na szybkie ciastka owsiane z żurawiną i migdałami. Ciastka mnie zaskoczyły w jakim szybkim tempie się je przygotowuje, 30 minut i gotowe. W sam raz dla niespodziewanych gości. Powiem szczerze, że zjadłam ze 3 sztuki i się nimi nasyciłam. Przepis pochodzi z bloga Mała Cukierenka, ale ja oczywiście go zmodyfikowałam inaczej nie byłabym sobą:)
Zawsze coś w przepisach modyfikuję i nigdy nie mogę czegoś zrobić według przepisu. 
Taka moja zmora:)

Składniki:
  • 1,5 szklanki płatków owsianych
  • żurawina
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 kostki masła 
  • 3/4 szklanki brązowego cukru 
  • jajko
  • płatki migdałowe
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
Przygotowanie:

Żurawinę i migdały drobno kroimy. Wsypujemy je do miski, dodajemy do niej płatki, mąkę, proszek do pieczenia i cukier waniliowy. Mieszamy wszystko razem. W drugiej misce ucieramy miękkie masło z brązowym cukrem na gładką masę. Pod koniec ucierania dodajemy jajko i dalej miksujemy. Na sam koniec dodajemy stopniowo suche składniki i miksujemy. Wykładamy blaszkę papierem do pieczenia, robimy z ciasta kuleczki i lekko je spłaszczamy. Takie ciastka pieczemy ok 15/20 minut w 180 st C. Ciasteczka po wyjęciu z piekarnika są dość miękkie ale gdy wystygną stwardnieją.




Ten przepis bierze udział w akcji http://wkuchni.usagi.pl/akcje/10/wielkie_swieto_zurawiny_2012.html

 Czas na piknik

13 komentarzy:

  1. Poproszę chociaż jedno..mniam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję..
      Zostałaś nominowana do zabawy
      http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/2012/11/1010-liebster-award.html

      Usuń
  2. Wyglądają smakowicie :) Muszę spróbować, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam tak samo, że nigdy nie trzymam się przepisu:) uwielbiam takie ciacha:) ja głównie robię z musli:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, u Ciebie widzę też ciasteczka :) W dodatku dużo zdrowsze niż moje :) Świetnie wyglądają.
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w akcji.

    P.S. Jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć!
    Twój blog został wyróżniony przeze mnie w Liebster Blog.
    Więcej informacji na moim blogu: http://miksturownik.blogspot.com/2012/11/wyroznienie-liebster-blog-i-moje.html

    Zachęcam do zabawy.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciacha bardzo fajne. I ja mam to samo, zawsze wszystko modyfikuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. W tych ciasteczkach jest wszystko co lubię ... i żurawiny i migdały i owsiane płatki - takie idealne ciacha dla mnie do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wszystkie ciasteczka! Te z dodatkiem żurawiny dodatkowo mnie zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie :) Ciacha takie same! Jedynie proporcje ciut się różnią i u mnie zabrakło migdałów :( Chociaż powiem Ci, że zastanawiałam się nad dodaniem migdałów i amaretto...

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka