Muffinki z łezkami:)

Ostatnim czasem zrobiłam muffinki. Pierwsze są zwykłe z łezkami czekoladowymi,drugie są z kakao i łezkami no i trzecie są pomarańczowe też z łezkami. Muffinki wyszły bardzo smaczne, puszyste i mięciutkie. Przepis zaczerpnęłam od Kotlet.tv 

Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią
  • 1 szklanka mleka
  • 100g masła lub margaryny
  • 2 jajka
  • ja dałam do pomarańczowych muffinek barwnik spożywczy pomarańczowy, ale nie musicie dawać.
  • kakao
  • łezki czekoladowe do zapiekania

Przygotowanie:

Wsypujemy wszystkie składniki do miski i miksujemy lub mieszamy łyżką. Dzielimy ciasto na 3 części jeśli chcemy każdą część w innym smaku i kolorze. Do pierwszej dodajemy same łezki. Do drugiej dajemy łezki i kakao . Do trzeciej dajemy łezki i barwnik spożywczy. Wlewamy ciasto z jednej części do foremki na muffinki i pieczemy przez około 25 minut w 180 stopni. Pamiętajmy żeby ciasta do formy nalać w 2/3 formy.















9 komentarzy:

  1. ładnie się razem prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. myślałam, ze barwilaś kurkumą , tu barwnik :) Urocze, takie jesienne ;)
    pozdrawiam,
    Szana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kurkumę raczej dodaję do wytrawnych rzeczy,a na słodko to barwnik:)

      Usuń
  3. największą ochotą mam na pomarańczowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, muffinki :) Takie słodkie i mięciutkie... Zjadłabym sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mała poprawka: przy przygotowaniu muffinek oddzielamy składniki suche od mokrych i dopiero po wymieszaniu oddzielnie łączymy. muffiny ZAWSZE mieszamy łyżką. Pozwalamy nawet na pozostanie grudek. Dzięki temu są kruche na wierzchu i puszyste w środku jak gąbeczka. no i muffiny są z olejem a nie masłem. Ten przepis to raczej babeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt co piszesz:)
      Jak pisałam przepis zaczerpnęłam z Kotlet.tv i tam tak było,że olej lub masło. Wybrałam masło bo oleju nie lubię w babeczkach bo mi strasznie potem nim zajeżdżają:))) Nie wiem czemu ale mi się to widocznie nie sprawdziło bo mi i tak wyszły puszyste i chrupkie z wierzchu:) A jaka jest różnicą pomiędzy babeczką,a muffinką bo nie wiem?

      Usuń
    2. ja również długo borykałam się z problemem nazwania. Tutaj znalazłam obszerne wyjaśnienie: http://www.mojewypieki.com/post/pieczemy-muffinki-i-babeczki---wybieramy-formy

      Pozdrawiam i uwierz, absolutnie nie był to złośliwy komentarz

      Usuń
    3. Rozumiem:)
      Też zaglądam na moje wypieki bardzo często:)
      Fajna stronka:)
      I również pozdrawiam:)

      Usuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka