Szybki jabłecznik Pani Gosi

Już mąż mnie męczył o jabłecznik i w końcu wymęczył oto i on. Przepis pochodzi od mojej znajomej Małgosi gdzie w jej rodzinie ten przepis jest od bardzo dawna. Kiedyś nie lubiłam robić szarlotek bo nie będę się męczyła z ciastem kruchym i już! Ale to się zmieniło odkąd weszłam w posiadanie tego oto przepisu. Szybko i prosto!

Składniki:

  • 1,5 kg jabłek ja użyłam antonówek
  • 1 kostka masła
  • 4 jajka
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 1,5 łyżeczki cynamonu
  • 1,5 łyżeczki cukru waniliowego

Przygotowanie:

Obieramy jabłka i ścieramy na grubych oczkach na tarce. Odciskamy lekko od nadmiaru soku, dodajemy cynamon, mieszamy i odstawiamy. Masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym, musi mieć temperaturę pokojową. Do masła dodajemy po jednym jajku i miksujemy. Do masy dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Ciasto dzielimy na dwie części. Jedną wlewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, a na nią odciśnięte jabłka. Na wierzch jabłek wlewamy drugą część ciasta i rozsmarowujemy. Wkładamy do piekarnika na około 50 minut i 180 stopni. Po upieczeniu i wystudzeniu ciasta, posypujemy cukrem pudrem. Ciasto jest na taką długą prostokątną blaszkę.

 

7 komentarzy:

  1. Biore w ciemno, uwielbiam jabłeczniki

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować :D Zapraszam do siebie. dasia-handmade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ciasto z jabłkami - to ja się piszę na kawałeczek:D

    OdpowiedzUsuń
  4. A jutro u mnie znów na słodko czyli ciasto z malinkami:))

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie pyszności tu u Ciebie:) oczywiście będę zaglądała częściej:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. nie przepadam za pieczeniem ciast a jedyne jakie robie to ciasto jablkowe z galaretkowo-budyniowa masa na biszkopcie , z gora z ubitej pianki, margaryny i wiorek kokosowych ;). Szybkie a pyszne :). Twoje wyglada ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi anonimie bardzo proszę podpisz się jeśli chcesz się wypowiedzieć.
Dziękuję za komentarze :)

Copyright © Mała kuchareczka